Butikslederen barsler med digitalt nyhedsbrev
Butikslederen forgrener sig til flere platforme i det nye år, hvor et nyt digitalt nyhedsbrev ser dagens lys og supplerer med flere aktuelle nyheder fra dagligvarebranchen set med andelsbriller på. Magasinet Butikslederen udkommer stadig på tryk og i app.
Af Malene Folke Sørensen
Butikslederen øger andelen af nyheder og artikler fra brugsverdenen, når det trykte magasin, Butikslederen, fra årsskiftet får følgeskab af et digitalt nyhedsbrev, Butikslederens nyhedsbrev, som udsendes på mail.
Det besluttede DLOs hovedbestyrelse på sit seneste møde.
Butikslederens nyhedsbrev udkommer første gang i uge to og udsendes herefter cirka to gange om måneden – i alt 22 gange om året. Dog er der mulighed for ekstra udsendelser i særlige situationer, da både opsætning og udsendelse af et nyhedsbrev via mail er mere fleksibelt end omdelingen af det trykte Butikslederen.
Butikslederens nyhedsbrev bringer nyheder for og om ledelse i Coop og brugsforeningerne, nyt fra dagligvarebranchen samt nyt fra DLO. Nyhedsbrevet bliver det aktuelle supplement til magasinet Butikslederen, som kan gå mere i dybden med historierne.
Medlemmer af DLO modtager automatisk nyhedsbrevet i januar, hvis man har givet tilsagn om at modtage nyheder og mails fra DLO. Man kan dog til enhver tid framelde nyhedsbrevet igen, hvis man ikke ønsker at modtage det. Afmelding sker nederst i nyhedsbrevet.
Andre med rødder i brugsbevægelsen eller interesse i ledelse i dagligvarehandlen kan også tilmelde sig nyhedsbrevet fra nytår.
Butikslederen i din postkasse
Magasinet Butikslederen udkommer som trykt magasin 16 gange i løbet af 2025. Det svarer til hver tredje uge, hvilket svarer til 16 udgivelser om året i modsætning til de tidligere 23 magasiner om året.
Nedgangen i udgivelser fra 23 til 16 numre skyldes dels et fald i annoncer, dels øgede udgiver til porto.
Annoncemarkedet for magasiner har været faldende de senere år, og ud over et fald i annonceindtægter, har de manglende annoncer også betydning for magasinets udtryk. Ved at gå ned i antal blade er forventningen, at redaktionen fortsat kan skabe et læseværdigt magasin med en balance mellem artikler, noter og annoncer, så der er noget for enhver at komme efter.
Herudover får portopriserne i 2025 et ordentligt nyk opad, hvilket er med til at presse økonomien omkring bladet.
Ved at gå ned i antal udgivelser og samtidig udvide informationsstrømmen med et digitalt nyhedsbrev får medlemmerne samlet set mere information for pengene.
Omlægningen af informationen betyder også, at magasinet Butikslederen fremover kan bringe flere baggrundsartikler, features om ledelse, tema-serier og andet som supplement til reportager fra butikker, festivaler mm.
Magasinets artikler vil fortsat være båret af konstruktiv journalistik og indeholde artikler med relevans for ledere i Coop og brugsforeningerne.
Ses vi på LinkedIn
I begyndelsen af 2025 vil DLO også være at finde med egen virksomhedsprofil på LinkedIn. Profilen skal være med til at skabe yderligere synlighed om DLO som faglig organisation og forening for ledende medarbejdere i brugsforeningerne samt Coops butikker og bagland.
Samtidig er LinkedIn et digitalt mødested for butiksledere i hele dagligvarebranchen, som DLO glæder sig til at blive en del af. Så stay tuned – vi ses mange flere steder i det nye år.